23 Ocak 2018 Salı

Noel Zamanı Münih Tatili


Evli ve çocuklu bir kadın olarak, eşim ve çocuğum olmadan kardeşimle birlikte 2 gece 3 gün Münih'te tatil yaptım. İmkansızdı ama gerçek oldu. Bir sürü aksilik oldu, planlarımız değişmek zorunda kaldı ama sonunda bu geziyi gerçekleştirmeyi başardık. Özellikle yılbaşı öncesine denk getirmeye çalıştık çünkü yurt dışında yeni yıl hazırlıkları, süslemeleri ve eğlenceleri daha görkemli yaşanıyor. Almanya'yı tercih etme nedenimiz yeni yıl pazarlarının tarihteki çıkış noktası olması. Neden özellikle Münih derseniz aslında tam bir cevabı yok, uçak oraya gidiyordu biz de bindik diyebiliriz:)


Münihte Nerde Kaldık

Yaşadığımız aksilikler nedeniyle öncesinde fazla planlama yapamadığımız spontane gelişen bu gezide kalmak için Booking'ten seçtiğim otel Kavun Otel oldu. Bizim otelimiz Türklerin yoğunlukla bulunduğu gar bölgesine ve Octoberfest'in yapıldığı alana yakındı. Sonradan yaptığım araştırmalarda kalmak için fazla tavsiye edilen bir bölge olmadığını gördüm ve gitmeden biraz tedirgin oldum açıkçası ama puanının yüksek olması ve yorumların iyi olması güvenimi arttırdı. Sonrasında ise yaptığım tercihten kesinlikle pişman olmadım, yanlız iki kadın olarak hiç bir sıkıntı yaşamadık ne otelde ne de otelin bulunduğu çevrede.

Havaalanından Münih'e Ulaşım ve Bilet Sorunu

Sun Express'le Münih'e ulaştıktan sonra havaalında kontrol noktasından geçip valizlerimizi almamız bir saaten fazla sürdü çünkü gerçekten Türklere daha farklı bir yaklaşımla işleri zorlaştırıyorlardı. Neyse moralleri bozmadık ve valizimi aldıktan sonra Münih'te yaşayan arkadaşım Dina'nın daha önce tarif ettiği gibi S Bahn'a binmek üzere bilet alma kabinlerine uğradık. Kişi başı 13 Euro vererek (hayatımda havaalanı ulaşımı için ödediğim en yüksek bedel) hem havaalanından merkeze ulaşımımızı sağlayan hem de tüm gün geçerli bileti tercih ettik. Otele gidebilmek için S Bahn'ın Hauptbahhof durağında inip, oradan 4 numaralı (5 numaralı metroda olur) metroya binip bir durak giderek  Theresienwiese durağında inip otelimize yürüyerek ulaştık

Münihteki bilet ve ulaşım sistemi biraz karışık ama dikkatli davranınca bi yandan da gayet pratik. Her bilet her metro ya da trende geçerli olmuyor. Gitmek istediğiniz yöne ve inmek istediğiniz durağa göre tren seçimi yapıp ona göre bilet almanız gerekiyor. Bu konuda dikkatli olun.


Münih'teki Yemek Durakları







Otele gidip yerleştikten sonra üzerimizi değiştirip ilk önce Tiger Mağazasına gidip biraz alışveriş yaptıktan sonra (ileride bahsedicem) Dina'yla buluşmak üzere Künstlerhaus Losteria'ya gittik. Karlsplatz bölgesinde (Münih'in merkezi diyebiliriz) çok güzel bir İtalyan restorantıydı. Pizza, ev yapımı şarap ve ravioli yedik. Yemek öncesi harika aperatifler geldi masamıza. Yiyecekler ve ambiyans çok iyiydi ama asıl bomba bence şaraptı. Genel olarak ev yapımı şarapların zaten alkol oranı biraz daha fazla olur, bu da az içki çok mutluluk demek bence:) Tekrar Münih'e gidersem kesinlikle tekrar gitmek isteyeceğim çok güzel bir restoranttı.


Sadece iki gece konaklayacağımız için oteli kahvaltı dahil almamıştım. Kruvasan kahve ikilisiyle Avrupa kahvaltısı yaparız diye düşünmüştüm ama kahvaltılarımız hiç hayal ettiğimiz gibi olmadı ziraa kaldığımız otel Türk mahallesinde olduğu için sokağımızdaki büyük marketten gözleme simit ayran alarak kahvaltı ettik, Avrupa kahvaltısı yani bi nevi:) Karnımız doydu en azından. Öğle yemekleri için tatlı kahve gibi atıştırmalıklarla geçiştirip akşam yemeklerini uzun saatler oturabileceğimiz yerlerde yiyerek geçirdik.

İkinci akşam yemeğimizi Hans im Glück'te (Leopoldstrasse'de olan şubesi) yedik. Yine hem ambiyans, hem hamburger hem de kokteylleri çok iyiydi. Dina sayesinde akşam yemeklerini nokta atışı yedik. Giderseniz tavsiye edebileceğim bir yerdi.



Hem tatlı hem kahve için Karlsplatz'da Rischart tercihimiz oldu. Herşey çok lezzetliydi ve biz çok açtık. Hatta tavuklu sadwich bile çok iyiydi. Türkiye'ye dönerken ordaki tatlılardan paket yaptırdık biraz, yiyecek anlamında market alışverişi dışındaki tek alışverişimiz bu oldu.(Hediyelik anlamında)



Bunları dışında gerçekten Almanya'ya has ne yediniz derseniz hiç birşey diyebilirim, çünkü pek lezzetli bir mutfakları yok gibi geldi bana. Zaten süremiz çok azdı ve fazla araştırma yapmadan gitmişti. 

İçeçek olarak ise Christmas Market'lerde bol bol sıcak şarap içtik, ben normalde pek sevmezdim ama Almanlar bu konuda başarılı. Genel olarak içkiler zaten iyiydi, yemeği değil ama içmeyi iyi biliyorlar sanırım:)

Market alışverişi olarak biraz alkollü çikolata, kahve kreması ve vakumlanmış poşetlerde peynir çeşitleri aldık, biraz da alkol.

Münih'te Alışveriş ve Gezi Noktaları



Münihte ilk gün hemen koşa koşa gittiğimiz ve alışverişimizin büyük kısmını yaptığımız yer Tiger mağazası oldu. Ivır zıvırcı diyebileceğimiz türden kırtasiye, dekorasyon, oyuncak vesaire olan bir dükkan. Yılbaşı öncesi olduğu için ürünlerin bir kısmında yüzde 50 indirim vardı. Hem kızıma oyuncak, hem hediyelik eşya, yılbaşı süsleri falan aldık. Genel olarak Münih'te fiyatlar euronun yüksek olması nedeniyle ülkemize göre yüksekti. Ancak Tiger fiyatların en iyi olduğu dükkandı diyebilirim. Bakmadan dönmeyin bence.

Christmas marketlerde ise fiyatlar tavan yapmış durumdaydı, sadece göz attık, sıcak şarap içtik ve nutellalı kreplerin tadına bakıp müzik dinledik. Özellikle beni cezbeden bişey yoktu.

Kozmetik alışverişi için tabi ki DM'lere bayağı para bıraktık. Her marka değil ama bazı markalar ülkemize göre gerçekten çok indirimliydi. Mesela Sebamed ürünleri, saç spreyleri, kuru şampuanlar, Trend İt Up isimli kozmetik markası, vitamin tabletleri, deodorantlar, saç bakım ürünleri derken epeyce alışveriş yaptık.

Giysi alışverişi için Karlsplatz bölgesindeki çoğu büyük mağazayı gezdik ancak euronun yüksek olmasından dolayı almaya değer fazla bişey bulamadık. Yine gidip HM'den alışveriş yaptık! Zaten fazla zamanımız olmadığı için bilinen bir kaç marka dışında fazla bir yere de bakamadık. Aslında Primark mağazasından bişeyler alma umuduyla gittik ancak biz gittiğimizde Münihteki şubesi henüz açılmamıştı maalesef.

Noel öncesi olduğu için bol bol Christmas market gezdik tabiki, fotoğraf çekmek için yeniyıl ambiyansı yaşamak için çok güzel, değişik olanlardan biri Gaylerin toplandığı Gay Christmas Marketti. Pembiş pembiş görmeye değerdi. Alışveriş anlamında bence gereksiz pahalıydı. Ancak şaraplar ve nutellalı krepler çok güzeldi.


Turistik gezi anlamında Nymphenburg Sarayına ve Olympiapark'taki Olimpiyat Kulesine gittik. İkisini yarım günde hallettik diyebilirim. Sarayın içini gezmedik hem zamansızlıktan hem de giriş fiyatının yüksek olmasından, bahçe kısmını ve binasını görüp bir kaç fotoğraf çekilip döndük. Kışın fazla bişey ifade etmedi bize ama baharda gerçekten güzel olacağını düşünüyorum. Olympiapark ise çok daha ilgimi çekti, çok güzel bir doğası vardı, şehrin içindeki yeşil cennet diyebilirim. Keşke bizde de böyle güzel parklar ve düzenleme alanları olsa. 7 Euro vererek Kuleye çıktık 360 derece Münih manzarasına baktık ve döndük. 


Bunların dışında tabiki gidilecek güzel parkları ve binaları vardı ama havanın soğuk olması ve vaktimizin az olması bizi şeçim yapmak zorunda bıraktı. Gidemediğim için üzgün müyüm? Hayır. Aksine 2 gece için bile olsa böyle bir kaçamak yapabilmiş olmaktan çok mutluyum. Tekrar Münih'e gider miyim, hayır çünkü çok da turistik bi şehir değil bence, ama eğlendim ve mutlu oldum mu kesinlikle evet:)


21 Kasım 2017 Salı

Çift Fonksiyonlu Derin Dondurucu

                                                       

İlk önce çift fonksiyonlu derin dondurucunun ne demek olduğu ile başlayalım, zira ilk duyduğumda ne anlama geldiğini ben de anlayamamıştım. Klasik derin dondurucular sadece “derin dondurma” yapıyor, yani içlerindeki tüm gıda ve besinleri -16 / -24 arasındaki bir sıcaklıkta depoluyor. Bunun avantajı, bu sıcaklıkta hemen tüm besinlerin kullanım ömürlerinin son derece uzun olması. Yani yazın dondurduğunuz bir gıdayı, kışın ilk günkü tazeliği ile tüketebiliyorsunuz. Ancak derin dondurma uzun süreli bir çözüm ve kısa sürede tüketmeniz gereken gıdalar için yeterince pratik değil. Aynı şekilde, su oranı yüksek besinler (karpuz, üzüm, vs.) derin dondurma işlemi için pek uygun değil, zira içlerindeki su kristalleşiyor ve gıdanın lezzeti bundan etkileniyor. Bu türden gıdalar için derin dondurucu değil, “soğutucu” kullanmak gerekiyor.

İşte çift fonksiyonlu derin dondurucu modelleri, tam olarak bu işe yarıyor. İstediğiniz zaman soğutma, istediğiniz zaman da derin dondurma yapıyorlar. Bu yüzden, kelimenin tam anlamıyla her besin türü ve her depolama amacı için uygunlar. Ancak, piyasada kaliteli bir çift fonksiyonlu derin dondurucu modeli bulmak oldukça zor. İşte bu nedenle uzun araştırmalardan sonra Uğur Soğutma’ya ait UED 7246 DTK modelinde karar kıldım. Uğur Soğutma’nın bu sektörde 60 yılı aşkın bir deneyimi var ve gerçeği söylemek gerekirse, kayda değer bir rakibi de bulunmuyor. Nitekim UED 7246 DTK’yı birkaç aydan bu yana kullanıyorum ve son derece memnun kaldığımı rahatlıkla söyleyebilirim.

Her şeyden önce, bu bir dikey derin dondurucu model. Yani görünüm ve kullanım olarak klasik buzdolaplarına benziyor. 261 litre brüt iç hacmi var ve en kalabalık aileler için bile fazlasıyla yeterli. Derin dondurma, soğutma ve sıfır derecede saklama özellikleri bulunuyor. Besinlerinizi kullanılan moda göre +3 / -24 sıcaklık aralığında depolayabiliyorsunuz. No frost özelliğine sahip olan çift fonksiyonlu derin dondurucu, aynı zamanda A+ enerji sınıfına ait, yani çok az elektrik harcıyor. Ön kapağı üzerinde bir LED ekran var ve tüm ayarları (kapağını açmaya gerek kalmadan) bu ekranı kullanarak yapabiliyorsunuz. Ben Uğur Soğutma’nın çevrimiçi mağazasını kullanarak satın aldım (https://satis.ugur.com.tr/) ancak Türkiye çapındaki bayilerden de alabilirsiniz. Bir derin dondurucu almaya niyetliyseniz, çift fonksiyonlu bu modele muhakkak bir göz atmanızı öneriyorum, kesinlikle pişman olmazsınız.

Bir boomads advertorial içeriğidir.

20 Kasım 2017 Pazartesi

Amigurumi Yeniyıl Geyiği Yapımı ve Şablonu /Amigurumi Deer Free Pattern







Örmekten çok zevk aldığım ve yeniyıl dekorasyonu olarak da çok hoş durabilecek bir geyik tarifi paylaşıyorum. Ben bu tarifi şu adresten bakarak ördüm, ancak o site de yabancı bir siteden tarifi çevirmiş ve çevirinin bazı noktalarında hatalar vardı. Ben İngilizce siteden bakıp hataları düzeltip o haliyle yayınlıyorum. Hediye olarak da sadece çocuklar için değil büyükleri de çok sevindirecek bu geyiği umarım rahatlıkla örersiniz.

http://stephiskoestlichkeiten.blogspot.com.tr/2014/12/tobi.html
Kafa
1: sihirli halka içine 6X
2: her ilmeğe 2X (12)
3: (1X, 1V) *6 =18x
4: (8X, 1V) =20x
5: x, (2X, 1V) *6 =26x
6: 3x, (4X, 1V) *4, 3x = 30x
7: (4X, 1V) *6 = 36x
8-13: 36x
14: (4X, 1e) *6 = 30x
15-16: 30x
17-18: (1x,1v) *2 , 2x, 1e, x, 1e, 5x, 1e, 1x, 1e, 4x, (1x,1v) *2, 1x = 30x
19: 8x, (1x,1v) *6, 10x = 36x
20 : 8x, (2x,1v) *6, 10x = 42x
21: (6x,1v) *6 = 48x
22: 48x
23: 3x, (4x,1e) *6, 15x = 54x
24-25: 54x
26: 7x, 1e = 48x
27: (6X, 1e)*6 = 42X
28: (5X, 1e)*6 =36X
29:  (4X, 1e)*6 =30X
30:  (3X, 1e)*6 =24X
31:  (2X, 1e)*6 =18X
32: (1X, 1e)*6 = 12X
 33:  6e = 6X bitir.

Burun 
1: sihirli halka içine 6X
2: Her ilmeğe V = 12x
3-4: 12x
Gözler 
1: sihirli halka içine 6X
2: Her ilmeğe V = 12x
3-4: 12x
Kulak  (2 adet)
1: sihirli halka içine 4X
2: (1X, 1V) =6x
3 : (2X, 1V) = 8x
4: (1X, 1V) =12 x
5-8: 12x
9: 6e
Boynuzlar
1.parça 4 adet örülecek:
1: sihirli halka içine 6X
2-5 : 6x
2. parça 2 adet örülecek 
1: sihirli halka içine 6X
2-8 :6x
9-11: 3 ilmek kaydırma, 3x = 6x
12-22: 6x
Şapka 
Beyaz ile başla
1: sihirli halka içine 6X
2: her ilmeğe 2X (12)
3-4: 12x
5: 6e, kırmızı ipliğe geç
6-7: 6x
8:  (1X, 1V) *6 =9x
9: 9x
10: (2X, 1V) *6 =12x
11-12: 12x
13: (1X, 1V) *6 =18x
14: 18x
15: (2X, 1V) *6 =24x
16-17: 24x
18:  (3X, 1V) *6 =30x
19: (4X, 1V) *6 = 36x
20-22: 36x  beyaz renge geç
23: 36x
24 : BLO 36x
Beden 
1: sihirli halka içine 6X
2: her ilmeğe 2X (12)
3-8: 12x
9: (1X, 1V) *6 =18x
10: (2X, 1V) *6 =24x
11: (3X, 1V) *6 =30x
12: 30x
13: 9x, v = 33x
14: 10x, v = 36x
15: 36x
16: (5X, 1V) *6 = 42x
17-20: 42x
21: 13x, v = 45x
22-23: 45x
24: 13x,e=42x
25:  (5X, 1e)*6 =36X
26:  (4X, 1e)*6 =30X
27:  (3X, 1e)*6 =24X
28:  (2X, 1e)*6 =18X
29: (1X, 1e)*6 = 12X
30:  6e = 6X bitir.
El-Kol (2 adet )
1: sihirli halka içine 6X
2: (1X, 1V) *6 =9x
3-20: 9x
Ayaklar (2 adet )
1: sihirli halka içine 6X
2: her ilmeğe 2X (12)
3: (1X, 1V) *6 =18x
4: (2X, 1V) *6 =24x
5-6: 24x
7: 6x, 5e, 8x = 19x
8: 4x, 5e, 5x = 14x
9-13 : 14x beyaz renge geç
14: 14x
15: BLO (2X,1v) x 4, 2X =18 x
16-17 : 18X

Kahverengine geçin
15: FLO 14x
16: 5 X, 1e =12X
17-25: 12 X =12 X 
Kuyruk 

1: sihirli halka içine 6X
2: her ilmeğe 2X (12)
3-5: 12x
Atkı 
1: 94 zn
2: Her bir ilmek üzerine x (93)
3-4: 93x


16 Ekim 2017 Pazartesi

Amigurumi Kurbağa Prens Şablonu






Amigurumi minik tavşanımdan sonra arkadaşım Güldal'ın kızı Doğa'ya hediye etmek için bir kurbağa prens ördüm. Şablonunun hepsini yazılı olarak paylaşamıyorum çünkü Youtube'dan videoyu takip ederek yaptım, yazılı olarak elimde yok. Kafa ve vücut için videoyu takip edebilirsiniz siz de benim gibi. Takibi çok kolay, video zaten Türkçe ve tek tek anlatılmış. Alt ve üst ayaklar için şablonu aşağıya yazıyorum.

x: sık iğne
v: arttırma (her ilmeğe iki sık iğne)
e: eksiltme (iki ilmeği bir kerede çekme)


Üst Ayaklar ( 2 adet 
)

1: sihirli halka içine 6X
2: her ilmeğe 2X = 12x
3-8 : 12x
9: 2e, 8x = 10x
10 : 10x
11: 2v, 8x = 12x
12-15: 12x
16: (1X, 1V) *6 =18x
17-19: 18x


Alt Ayaklar ( 2 adet )
1: sihirli halka içine 6X
2: her ilmeğe 2X = 12x
3- 9: 12x
10: 2e, 8x = 10x
11 : 10x
12: 2v, 8x = 12x
13-16: 12x
17: Her ilmeğe 2x  =24x
18-20: 24x

Gözler (2 Adet)
Beyaz ip ile
1:sihirli halka içine 6X

2: her ilmeğe 2X = 12x

Siyah ip ile
1: sihirli halka içine 6X



Kafa ve gövde için youtube linki için aşağıyı tıklayabilirsiniz.

https://www.youtube.com/watch?v=qwKi0OOiz2M

10 Ekim 2017 Salı

Amigurumi Orta Boy Tavşan Şablonu




Wayuu cluthdan kalan iplerimi nasıl değerlendirsem diye düşünürken, iş arkadaşım Gülizar'ın da teşvikiyle amigurumi oyuncak örmeye niyetlendim. Aslında ördüğüm ip amigurumi için çok uygun değil sanırım ama yine de sonuç fena olmadı. Şablon bulmak çok kolay değil gördüğüm kadarıyla, o nedenle ördüğüm her oyuncağın şablonunu buraya eklemeye karar verdim. Örmeyi bilenler zaten kısaltmaların anlamını biliyordur, ben bilmeyenler için küçük bir açıklama yazıcam:

X: sık iğne
V: arttırma
A: azaltma
*: parantez içindekileri tekrar sayısı
NOT: satır sonundaki parantez içindeki sayılar, o sırada toplam olması gereken sayıdır.



GÖVDE:                                                                                   ELLER:
1: sihirli halka                                                               1:6X
2: 6V (12)                                                                     2: 6V (12)
3: (1X, 1V)*6 (18)                                                        3:(1V,2X)*4 (16)
4: (2X, 1V)*6 (24)                                                        4-5: 16X
5: (3X, 1V)*6 (30)                                                        6: 1V,6X,1A,7X (16)   
6: (4X, 1V)*6 (36)                                                        7:1X,1V,6X,1A,6X
7-9 :36X                                                                        8: 1X,1V,6X,1A,5X
10: 15X, 1V, 2X, 1V, 2X, 1V, 14X (39)                        9:2X,1V,6X,1A,5X (16)
11: 39X                                                                         10:2X,1V,6X,1A,5X (16)
12:17X, 1V, 2X, 1V, 2X, 1V, 15 X (42)                        11:3X,1V,6X,1A,4X (16)
13-18: 42X                                                                    12-13:4X,1V,6X,1A,3X (16)
19: 20X, 1A, 4X, 1A, 14X (40)                                    14:5X,1V, 7X,1A,2X (16)
20: 40X                                                                         15-16:6X,1V,6X,1A,1X (16)
21:19X, 1A, 4X, 1A, 13X (38)                                     17-18:7X,1V,6X,1A (16)
22:-24: 38X                                                                   19:16X
25: 19X, 1A, 4X, 1A, 11X (36)                                    20-21: 1A, 7X, 1V, 6X, 1A (16)
26-27: 36X                                                                    DOLDURMAYA BAŞLA
28: (1A,10X)*3                                                             22: (2X,1A)*4 (12)
29: (1A,9X)*3                                                               23: 6A
GÖVDEYİ DOLDURMAYA BAŞLAYIN             
30: (1A,8X)*3                                                               KUYRUK:
31: (1A,7X)*3                                                               1: 6X
32: (1A,2X)*6                                                               2:6V (12)
33:(1A,1X)* 6                                                               3: (1X,1V)*6 (18)
34: 6A                                                                            4-5: 18X
                                                                                       6: (1A,1X)*6 (12)

BAŞ:                                                                             AYAKLAR:
1:6X                                                                              1: 6X
2:6V (12)                                                                      2: 6V (12)
3: (1X,1V)*6 (18)                                                         3: (1X,1V)*6 (18)
4:(2X,1V)*6 (24)                                                          4-5 : 18X
5:(3X,1V)*6 (30)                                                          6: 1V, 7X, 1A, 8X (18)
6: (4X,1V)*6 (36)                                                         7-8: 18X
7: (5X,1V)*6 (42)                                                         9: 1X,1V,7X,1A,7X
8-15: 42X                                                                      10: 2X, 1V,7X,1A,6X
16: (1A,5X)*6 (36)                                                       11:18X
17: (1A,4X)*6 (30)                                                       12: 3X,1V,7X,1A,5X
18: (1A,3X)*6 (24)                                                       13:18X
19:(1A,2X)*6 (18)                                                        14:4X,1V,7X,1A,4X
20: (1A,1X)*6 (12)                                                       15:4X,1V,6X,2A,3X
21: 6A                                                                           16-17:17X
                                                                                      18:6X,1V,5X,2A,3X
                                                                                      19-20:16X
KULAKLAR:                                                              DOLDURMAYA BAŞLAYIN
1: 6X                                                                             21:1A,6X,1V,5X,1A
2: 6V (12)                                                                     22-24:15X
3: (2X,1V)*4 (16)                                                         25:(4X,1A)*3     
4:(3X,1V)*4 (20)                                                          26:6A 
5: 20X
6:(4X,1V)*4 (24)
7-8 :24X
9:(4X,1A)*4 (20)
10: 20X
11:(3X,1A)*4 (16)
12-13: 16X

25 Eylül 2017 Pazartesi

Wayuu Clutch Yapımında Dikkat Edilmesi Gerekenler



Şu sıralar örgüye meraklı herkesin bildiği, bilmeyenlerin de moda olunca fark ettiği bir Wayuu çanta çılgınlığı aldı başını gidiyor. İşe başladıktan sonra tempom artınca örgüye hem vakit bulamamıştım hem de beni heveslendirecek bişeyle karşılaşmamış ama Wayuu çılgınlığına ben de karşı koyamadım. O kadar moda olmasına rağmen Türkçe kaynaklarda hemen hemen hiç bir açıklayıcı bilgi bulamadım maalesef. Örmesi gerçekten çok zahmetli olan bu çantalara ben de önce bir Clutch'la başladım, şimdi ise büyük boy çanta örmeye başladım. Başımdan bir sürü talihsizlik geçti ve çıkan sonuç beni çok da memnun etmedi. Bir sürü deneme yanılma yaptıktan sonra ( sadece clutchta değil çantada da bi kaç talihsiz denemem oldu) ben yandım siz yanmayın diye bazı tecrübelerimi paylaşmak istedim.



Ben resimdeki, çantayı örmek için yüncüye gittim ve merserize ipleri göstermesini istedim. Daha önce merserize iple bir şey örmediğim için adamın gösterdiği iplerden istediğim renkleri aldım geldim ve örmeye başladım. Ördükçe resimlerdeki kadar parlak durmadığını fark ettim ve sonuç olarak bana verilen ipin merserize olmadığını öğrenmiş oldum. Yine de örmeye devam ettim ve minik çantamı bitirdim. Normal çanta örmeye başlamadan önce küçük bişeyle başlamam çok iyi olmuş ziraa koca çantayı bu amigurimi ipleriyle örseydim boşa gidecekti.

Clutch yaparken ben kenarlarda bitirme yapmadan sarmal şekilde örmeye devam ettim çünkü bi çok yerde sarmal şekilde örün diyordu ama siz siz olun sakın böyle bir şey yapmayın, çünkü çanta yukarı çıktıkça kayma yapmaya başladı. Ayrıca benim gibi beğendiğiniz bir deseni kırpıp clutch yapmaya çalışmayın ilmek sayısını tutturmak için boyutlarını istediğiniz gibi tam ayarlayamıyorsunuz. Mesela benim ki en olarak istediğimden küçük oldu. Aynı zamanda modelde hafif kayma olunca çok içime sinmedi ama yine de fermuar alıp diktim ve püskül yaparak kullanılır hale getirdim. 

Normal boy çanta yapmaya karar verince bu sefer gerçek merserize ip almaya gittim ve Alize'nin merserize ipini aldım 5 renk. Bir de çantanın tabanında sarkma olmasın daha tok dursun diye hayalet ipin bir kalın boyunu aldım ve böylece 6 ipi aynı anda yürüterek örmeye başladım. Yuvarlak taban örmek gerçekten zor çünkü normalde tek iple örerek tutturmaya çalıştığınız sayılar, içinden 6 ip yürüterek tutturmanız imkansız. Ben ilk önce 8li örmeye başladım, bombe olunca söktüm 10lu örmeye başladım. Yarıdan fazlasını ördükten sonra tekrar söktüm, bu sefer 12 li örmeye başladım. Sökmekten gına geldi artık o yüzden tabanına desen koymadan düz renk ördüm ama yine de ipleri içinden yürüttüm ki kalınlık ve ilmek farkı olmasın.

Ben artık tabanı bitirip kenarlardan yükselmeye başladım ama ördükçe ve gördükçe tecrübe ediyorum ki, tekrar ip alacak olsam etamin orlonu alıp iki kat sararak kullanırım ve içeriden yürüttüğüm hayalet ip yerine, beyaz makrome ipi yürütürüm ki hem çabuk büyüsün çanta hem de dik dursun. Ama artık bi daha para verip ip almayı düşünmüyorum ziraa astarı yüzünden pahalı olucak. Ben şuan da bildiğiniz iğneyle kuyu kazarcasına örüyorum. İlmeklerim minicik oluyor ve örgü çok zor ilerliyor. Satmak için örenler yukarıda bahsettiğim şekilde örüyor, başka türlü çantayı bitirmek imkansız. Mesela ben heralde seneye anca bitiririm:)

Ördüğüm büyük çantayı da fotoğraflayıp yapım aşamasından bir sonraki yazımda bahsedicem. Yapmayı düşünenlere şimdiden kolay gelsin..

18 Eylül 2017 Pazartesi

Zülfü Livaneli - Sevdalım Hayat




Zülfü Livaneli'yi insanlara karşı seviyesini ve mesafesini bozmayan saygılı duruşundan dolayı her zaman sevmişimdir. İlk kez bir romanıyla tanışmam üniversite döneminde "Mutluluk" kitabını okumamla olmuştu. Sonuçta besteci birinin çok da kayda değer bir kitap yazamayacağı gibi bir hatalı düşünceyle kitabı elime alıp, büyük bir takdirle bitirmiştim. O günden beri saygılı mesafesini sevdiğim Zülfü Livaneli'nin yazar kimliğini daha da çok sevdim. Bestelerindeki yenilikçi ve zamanının ötesinde melodileri, normalde tarzım olmasa da "Hey Özgürlük", "Gözlerin", "Yiğidim Aslanım" gibi bestelerini çok severim. Romanlarını, müziğini ve duruşunu sevdiğim birinin hayatını anlattığı eserini de çok severek okuyacağımdan emindim, öyle de oldu. Çok şaşırarak ve hiç tanımadığımı fark ederek, siyasi yönünü ve arkadaşlıklarını ilginç bulduğum, aksiyon dolu bir hayat öyküsüydü. Zülfü Livaneli sevenlerin ilgisini çekmiş olduğuna eminim, ziraa kitap yeni bir yayın değil ben biraz okumakta geç kaldım.

Türkçenin çok iyi kullanıldığı, eğlencelik değil doyurucu bir kitap okumak isteyenlere tavsiyemdir.

11 Eylül 2017 Pazartesi

Stefan Zweig - Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu




Stefan Zweig'ın okuduğum ilk kitabı "Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu" oldu. Kitap okumaya meraklı biri olarak çok geç tanıştığım bir yazar olduğu için üzgünüm,  daha erken keşfetmiş olmayı dilerdim. Kitabından ziyade ben yazarın hayatından ve yaşama bakış açısından etkilendim. Birinci ve İkinci dünya savaşı döneminde yaşamış bir yahudi olarak, yanlız kalmış ve yıpranmış bir ruh haliyle 1942 yılında eşiyle beraber hayatlarına son vermişler. Ruh halindeki bu hassasiyetin kitaplarına yansıdığına inanıyorum. 

Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu isimli kitabında, ölmek üzere olan bir kadının hayatının aşkına yazdığı ve bütün yaşananları anlattığı bir mektuptan karşılıksız aşkın çok farklı bir halini anlatmış. Novella türünde yazılan bu mini romanda, okudukça yok artık bu kadar da olmaz dedirten duygular olsa da genel olarak yazım şekli hoşuma gitti. Yine de kitapla ilgili yazılan kritiklerdeki kadar da bayıldığımı söyleyemem. Bazen sadece yazarının popüler olması nedeniyle insanların beğenmek zorunda hissettiklerini düşünüyorum. Yazarın başka kitaplarını da okudum, daha çok beğendiğim kitapları da oldu, ama bu kitabı belki çeviriden de kaynaklı olarak baş yapıt muamelesi görecek kadar muhteşem değil. Kısa sürede okunabilecek, aşk romanı okumayı sevenleri mutlu edecek biraz eğlencelik bir kitap.

Bu aralar çok güzel kitaplar okuyorum, belki de talihsizliği burdan kaynaklanıyordur.

5 Eylül 2017 Salı

Eliz 2 Yaşında


Bal yanaklı güzel suratlı kızım iki yaşına girdi 26/08/2017 tarihinde. Ben de o günün cumartesi olmasını fırsat bilerek aile içinde minik bir kutlama organize ettim. Sadece büyük anneler ve büyük babalar ve bir de teyzesi vardı. Bir sürü irili ufaklı oyuncaklar aldık, hepsini tek tek açtı oynadı çok mutlu oldu bebeğim. Zaten balonlar ve süslemeler hemen ilgisini çekmişti, bir de pasta üfleyince mest oldu. Bu arada pastanın mumlarını söndürebileceğini pek tahmin etmiyordum ama büyük bir zevkle üfleyip söndürdü. Bu sene, geçen seneki gibi bir party hazırlamadık, sadece Elizi mutlu etmeye yönelik şeyler düşündük. Dışarı da kutlamaktansa evde olmak hem benim için kolaylık oldu hem de Elizi istediğimiz gibi özgürce dans ettirdik, oyuncaklarını kurcalamasına yardımcı olduk, eğlendirdik. Bu fotoğrafta mutlu ailemizden bir anı olsun burda.


12 Haziran 2017 Pazartesi

Son Dönemde İzlediğim Yabancı Diziler

Vodafonered'in vermiş olduğu 3 aylık ücretsiz Netflix üyeliğimin suyunu çıkartırcasına ve hunharca dizi izliyorum. Çocukla nasıl vakit bulduğum konusuna da şöyle bir açıklama getireyim, dizileri özellikle Netflix'in indirilebilir içeriklerinden seçiyorum, izlemek istediğim bir kaç bölümü telefona indirip izledikten sonra siliyorum. Böylece işe gelip giderken, öğle aralarında internetimi harcamadan rahatça dizi izleyebiliyorum. Üyeliğimin bitmesine 1 ay kaldı sanırım o yüzden panik halindeyim:) Ücretli üyeliğe geçer miyim bilmiyorum çünkü çok fena bir hastalık bu ama çok da zevkli  o yüzden kararsızım. Neden özellikle Netflix derseniz, türkçe dublaj özelliği olması, indirilebilir içerikleri ve diziye kaldığın yerden devam edebilme özelliği en büyük avantajları. Bu küçük reklam arasından sonra(!) izlediğim dizilere geçebiliriz.

Cable Girls




Netflix orjinal dizilerinden biri. 1920lerde Madrid'de geçen dizinin konusu, ulusal telefon şirketinde çalışan bir grup kablo kızının arkadaşlık ve aşk ilişkileri. Dönem dizisi olması ilk ilgimi çeken şey oldu, giysiler çok zarif, binalar dekor çok güzel, konusu da gayet akıcı ve entrika dolu, daha ne olsun:) Çıtır çerez bi dizi, ilk sezonu çekildi, ikinci sezonu merakla bekliyorum. 

Black Mirror




Bu diziden haberi olmayan bir ben kalmışım galiba, ben de duydum ve çok çok çok beğendim. Her sezonunda 3 ve ya 4 bölüm olan ve bölümleri birbirinden bağımsız bir film dizisi diyebiliriz. 50-60 dakikalık kısa filmler aslında bunlar ve hepsi insanın hayal gücünü zorlayan, teknolojik ve bilim kurgu öğeleri içeren ama asıl amacı bugünkü düzenin karanlık yanlarını gelecekte geçen bölümlerle eleştiren bir distopya. Her bölümü farklı bir eleştiri. Eğlencelik değil düşünmelik (!) bir dizi.

Masters of Sex



Gerçek bir hayat hikayesinden yola çıkan dizilere ilgim var ve bu dizi de hem dönem dizisi olması hem de gerçek bir hikayeye dayanması nedeniyle ilgimi çekmişti. Konusuyla ilgili bilgiyi alıntı yapıyorum: 

"1957-1990 yılları arasındaki bir dönemi konu edinen dizi cinsel yaşam konusunda araştırmalar yapan Dr. William Masters (Michael Sheen) ile Virginia Johnson (Lizzy Caplan)'ın başından geçen olayları konu alıyor. Toplumun cinsel konularda utangaç kaldığı bu yıllarda, insanların kafasındaki katı düşünceleri değiştirmeye çalışmaktadırlar. İşinde başarılı bir jinekolog olan Dr. William Masters o yıllarda kadın ve erkeğin seks sürecinde yaşadığı tepkimeleri araştırmaktadır. Başlangıçta hayat kadınlarını bazı testlere tabi tutar. Zamanla işi geliştirerek Virginia Johnson ile birlikte durumu bilimsel bir araştırma haline dönüştürmek ister ve hastaneye taşınır. Seksin tabu olarak görüldüğü o yıllarda Dr. Masters'ın işleri umduğu gibi gitmez ve çalışmaları sapıklık olarak nitelendirilir."

İlk sezonunda erotik sahneleri vardı evet ama sonraki sezonları hiç de o şekilde değil, gerçekten çok başarılı oyunculuklar var ve konusu çok güzel ve akıcı. Çıtır çerezlik bir dizi daha diyorum kısacası. Netflixte 3 sezonu var, diğer sezonları Dizipub'dan izliyorum. Tavsiye ederim.

The Mick


Bu dizi Netflixte yok o yüzden bunu da Dizipub'dan izledim. Kız kardeşi ve eşi yurtdışına kaçınca yeğenlerine bakmak zorunda kalan hafif serseri ama çok eğlenceli teyze ve 3 yeğeninin eğlenceli hikayesi olarak özetleyebilirim. Günün sonunda yorgunluğunuzu alacak bir komedi. Bölümleri yayınlanmaya devam ediyor.

5 Haziran 2017 Pazartesi

Eliz'in İki Yaş Sendromu Atakları



Her anne gibi ben de iki yaş sendromunu tadacaktım ancak bizimki biraz erkenci davrandı ve daha iki yaşına girmesine 3 ay varken biz çoktan farkına varmadan belirtilerini yaşamaya başlamışız bile. Ağlama krizleri, herşeye hayır demesi, uyku düzensizlikleri, bir çok şeyi kendisinin yapmak istemesi gibi sorunları olabildiğince idare etmeye çalışırken, beni annesi olarak en çok üzen konuyla yüzleşmek zorunda kaldım. Yemek yemiyor! Evet çocuk bildiğiniz yemek yemiyor. Sadece ekmek yemek istiyor, onun dışında en sevdiği şeyler olan köfte, patates, gece sütü gibi şeylerin hepsini ama hepsini terk etti. Ve ben çocuğuna dışarıda paket halinde satılan gıdaları olabildiğince vermemeye çalışan biri olarak, kendi ellerimle çocuğuma gidip çubuk kraker ve kakaolu süt aldım ki gece aç yatmasın diye. İnanılması güç ama çubuk krakeri yiyip üstüne de kakaolu sütün yarısını içince çok mutlu oldum. Düşünün o noktadayız. Şuan itibariyle bir kiloya yakın zayıfladı. O kadar üzgünüm ki kelimelerle tarif edemiyorum. Bu yazının herhangi birine bir faydası olacağını düşünerek değil, sadece içimi dökmek ve (İnşallah) bu günler geçtiğinde tekrar okuyup, hiç bir şey için fazla üzülmemek gerektiğini çünkü çocukların çok çabuk huy değiştirip sonra eski hallerine geri döndüğünü görmek için yazıyorum.

Sabah kahvaltısında simit ve salatalık, öğle yemeğinde pilav, akşam yemeğinde yine pilav yiyor ya da hiç bir şey yemiyor. Meyve falan hak getire ki aslında tatlı bir meyve olan karpuz geçen yaz favorisiydi. Eliz zaten 9 aylıktan beri kendi yemeğini kendi yemek gibi bir inada sahip, kesinlikle benim elimden hiç bir şey yemez. O nedenle günlük verdiğim D vitaminini ya da arada bir verdiğim çinko ve vitamin şuruplarını gece sütüne karıştırarak verirdim. Artık bu ihtimal de gitti, Allah korusun çocuk ateşlense ateş düşürücü vermekten aciz bir haldeyim. Zorla ağzına sok kaşığı çaresizsen, diyebilirsiniz. Tabi ki denedim ve sonuç tam bir kabus oldu. Hepsini tükürüp üstüne kustu! Kandıramıyorum çocuğumu, önce parmağıyla kontrol ediyor yiyecekleri sonra da dilinin ucuyla tadına bakıyor. Son üç haftadır et, süt, yoğurt, meyve ve sebze olmadan yaşıyor. Aklımı kaybetmek istemiyorum ama kendimi gerçekten çok çaresiz hissediyorum. Özellikle sütü de bıraktıktan sonra bende devreler yandı. Benim gibi yemek sorunu yaşayan ve sonra herşeyin normale döndüğü bir dönem geçiren birileri var mıdır acaba?

Follow Me From Bloglovin

Follow on Bloglovin